wtorek, 29 września 2015

Indyjskie słonie

Inspiracją stał się Elmer - bohater książki autorstwa Dawida McKee.


       Biorąc pod uwagę, że moi mali ludzie byli wtedy w wieku 4-5 lat wycięcie równych kwadratów oraz odpowiednie ułożenie ich tak żeby powstał Elmer nie było możliwe. Zdecydowałam się więc na indyjskie słonie, a oto sposób na nie.

Potrzebne:
- białe kartki z bloku technicznego (użyłam A5)
- szablony słoni (moje są z tekturek z ostatnich stron bloków),
- papiery kolorowe,
- ozdobne dziurkacze z różnymi wzorami - w zależności od samodzielności dzieci, liczebności grupy oraz ilości dziurkaczy i czasu możemy dać dzieciom możliwość samodzielnego wycinania dziurkaczami różnych wzorków lub po prostu przygotować je wcześniej dla całej grupy,
- ołówki,
- czarny marker,
- kleje i nożyczki.


Szablon słonia


Sposób wykonania:
- obrysować szablon słonia na kartce i następnie go wyciąć,
- przykleić wedle upodobań różne ozdóbki,
- ostatnim etapem było dorysowanie przeze mnie oczu i uszu słoniom, zdecydowałam się też na obrysowanie ich ,,ramy", żeby były bardziej wyraziste.


 Przykłady gotowych słoni autorstwa 4 i 5-latków:












Karolinek







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz